EurActiv wzmacnia swoją obecność w kolejnych krajach europejskich: Chorwacji, Czarnogórze i Islandii

W Chorwacji partnerem EurActiv stał się Lider Press, tygodnik biznesowy, który stworzył w Zagrzebiu internetowy portal Opens external link in new windowwww.liderpress.hr. Branko Baričević, ambasador i przewodniczący chorwackiej misji przy UE, uroczyście powitał EurActiv w Chorwacji: „Jest to kolejne potwierdzenie postrzegania Chorwacji jako gotowej do wejścia do Unii Europejskiej. Jesteśmy pewni, że wejście EurActiv do Chorwacji i rzetelne dziennikarstwo portalu dołoży się do zrozumienia potencjału integracyjnego Chorwacji.”

W Czarnogórze EurActiv partnerował będzie medium internetowemu Portal Analitika (Opens external link in new windowwww.portalanalitika.me). „Cieszymy się, że EurActiv, wyspecjalizowane medium europejskie, będzie teraz dostępne także w Czarnogórze” – powiedział Igor Luksic, premier Czarnogóry. „EurActiv ma już ponad dziesięcioletnie doświadczenie w relacjonowaniu polityki europejskiej i cieszę się, że teraz docierać będzie również do obywateli Czarnogóry”.

Eyjan, czyli “wyspa” po islandzku, to nowy partner EurActiv w Islandii – jest to niezależne medium internetowe działające w Reykjaviku (Opens external link in new windowwww.eyjan.is). „Bardzo nas cieszy zainteresowanie EurActiv islandzkimi dyskusjami akcesyjnymi” – powiedział Thórir Ibsen, ambasador i przewodniczący islandzkiej misji przy UE. „Obiektywne relacje i rzetelne informacje eksperckie na temat EU są dla nas w tej chwili szczególnie istotne. Dzięki EurActiv dysponować będziemy faktami i liczbami niezbędnymi do prowadzenia doinformowanych dyskusji”.

„Sukces formuły EurActiv zaprowadził nas do trzech kolejnych krajów Europy” – ogłosił Dan Luca, dyrektor zarządzający siecią portali EurActiv. – EurActiv łączy w sobie obiektywne i dostępne za darmo relacjonowanie wiadomości europejskich i debat politycznych ze zrównoważonymi narzędziami do wykorzystania przez ekspertów zainteresowanych widocznością na tle spraw europejskich”. „Już przed rokiem 2004 sieć EurActiv wyprzedzała proces rozszerzeń UE, będąc obecną w sześciu państwach Europy Środkowej” – dodał Christophe Leclercq, wydawca i założyciel EurActiv.

Kontakt dla mediów:
 
Karolina Zbytniewska, Marketing Manager, EurActiv.pl, +48 604 526 044, Opens window for sending emailzbytniewska@EurActiv.pl  
Informacje ogólne:

Opens external link in new windowEurActiv.pl należy do europejskiej sieci 15 portali informacyjnych EurActiv – funkcjonujemy w 15 krajach Europy, nasze informacje publikowane są w 15 językach. Teraz rozszerzyliśmy swą działalność o kolejne trzy pańśtwa Europy. Szczególnie interesują nas sprawy europejskie – śledzimy polityki i prawodawstwo unijne od początku procesu decyzyjnego po wdrożenie i ocenę efektów.

Współpracując ze wszystkimi partnerami w sieci EurActiv, każdy portal pozostaje niezależny – publikuje wiadomości dotyczące polityki UE, ale uzupełnia tę "brukselską" perspektywę o krajowy punkt widzenia. EurActiv jest niezależną siecią portali informacyjnych czytaną miesięcznie przez 609 tysięcy osób. Założona w 1999 r., sieć stanowi istotne narzędzie wykorzystywane w pracy przez przedsiębiorców, organizacje branżowe, polityków i przedstawicieli administracji, trzeci sektor, think tanki, prasę itd. EurActiv jest zaangażowany w definiowanie i wywiera rzeczywisty wpływ na polityki UE.

Aby zapewniać wolny dostęp do naszych usług i zapewnić naszym redaktorom dziennikarską niezależność, nasza działalność finansowana jest z czterech głównych źródeł: sponsoring korporacyjny, EurActors (EurAktorzy), reklamę internetową i projekty unijne. Sponsorzy główni EurActiv to: GE Energy / Assembly of European Regions, Enel, ExxonMobil, the Nickel Institute, TUSIAD, United Technologies i VISA Europe.

Artykuły EurActiv mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez inne media, pod warunkiem wyraźnego oznaczenia źródła (wraz z podlinkowaniem) oraz przesłania kopii artykułu na adres: Opens window for sending emailzbytniewska@EurActiv.pl