Formuła 1 wyprzedza unijne przepisy ubezpieczeniowe

Kierowca Formuły 1 Sebastian Vettel z Scuderia Ferrari (P) i jego kolega z drużyny Kimi Raikkonen (L) w akcji podczas wyścigu Formuły 1 Grand Prix w Abu Zabi na Yas Marina Circuit w Abu Zabi w 2018 roku [EPA-EFE/SRDJAN SUKI]

Według członków Parlamentu Europejskiego sporty motorowe, takie jak Formuła 1, nie powinny być objęte zaktualizowanymi unijnymi przepisami ubezpieczeniowymi. Organizatorzy wyścigów nie będą objęci koniecznością naprawiania szkód na torze tak, jak ma to miejsce w przypadku każdego wypadku drogowego.

 

We wtorek (22 stycznia) Komisja Rynku Wewnętrznego i Konsumentów Parlamentu (IMCO) przegłosowała zmianę planu Komisji Europejskiej, który dotyczył włączenia sportów motorowych w zakres zaktualizowanej dyrektywy UE.

Zmiany spowodowałby, że wszystkie samochody wyścigowe wymagałyby indywidualnych polis ubezpieczeniowych, aby móc wyjechać na tor, a wszystkie wypadki musiałyby być traktowane jak każdy inny wypadek drogowy, wymagający zaangażowania policji i dochodzenia.

Moscovici: jesteśmy blisko porozumienia ws. podatku cyfrowego

Wprowadzenie narodowych podatków cyfrowych w Europie nie koliduje z propozycją KE dotyczącą opodatkowania na poziomie europejskim – mówi w rozmowie z EURACTIV.com komisarz ds. ekonomicznych i finansowych, podatków i ceł Pierre Moscovici. Jego zdaniem państwa UE są „dość blisko” porozumienia …

Głosowanie posłów PE oznacza jednak, że ​​tylko pojazdy używane jako środek transportu będą podlegać tym przepisom, a pojazdy przeznaczone wyłącznie do użytku w sportach motorowych będą z nich zwolnione.

Dyrektor generalny Motorsport’s Industry Association (MIA) Chris Aylett powiedział, że głosowanie w komisji wykazało „niechęć do niszczenia cennego unijnego przemysłu sportów motorowych i związanych z nim miejsc pracy”.

Światowy organ zarządzający Motorsport FIA wyraził zaniepokojenie, gdy Komisja opublikowała po raz pierwszy planowane zmiany w maju 2018 r., popierając poprawki czeskiej europoseł Dity Charanzovej.

Pojawiły się obawy, że dodatkowe koszty potrzebne do wykupienia polis ubezpieczeniowych tylko skomplikowałaby działalność organizatorów w już i tak napiętym kalendarzu sportów motorowych w Europie.

Ponad 570 mln euro kary od KE dla MasterCard

Komisja Europejska nałożyła na MasterCard karę za sztuczne zawyżanie kosztów transakcji oraz za utrudnianie transakcji transgranicznych. Zdaniem Brukseli naruszyło to przepisy antymonopolowe.
 

MasterCard jest drugim co do wielkości na Europejskim Obszarze Gospodarczym operatorem płatności bezgotówkowych zarówno jeżeli chodzi o ilości, jak …

W Formule 1 wyścigi generują miliony euro przychodów dla operatorów torów, ale przynoszą wymierne opłaty hostingowe. To doprowadziło do przeniesienia biznesu z Europy do krajów takich jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Bahrajn, Malezja czy Rosja.

Mimo że odbędzie się jeszcze głosowanie na posiedzeniu plenarnym w Parlamencie, oczekuje się, że będzie ono odzwierciedlało decyzję komisji IMCO. Ponadto, zanim sporty motorowe, takie jak F1, rajdy czy Formuła E, zostaną zwolnione z planowanych zmian, do ostatecznego porozumienia będą musieli jeszcze dojść ministrowie państw członkowskich.