Artykuł sponsorowany

Państwa artykuł ze zdjęciem i logiem opublikowany na stronie EURACTIV.pl z oznaczeniem “Promoted content”. / Zdjęcie: Canva

Definicja i kryteria włączenia

  • Artykuł sponsorowany to zewnętrzny wkład, który analizuje konkretne zagadnienie polityki europejskiej z perspektywy interesu publicznego.
  • Takie teksty często pochodzą z think tanków lub od badaczy, ale także od czołowych opiniotwórców, przedstawicieli instytucji UE, ministrów krajowych lub parlamentarzystów. Mogą również być tworzone przez przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego, w tym organizacje pozarządowe (NGO) oraz grupy interesu prywatnego. Autorzy powinni jednoznacznie i przejrzyście wskazać, jakie interesy i organizacje reprezentują.
  • Aby artykuł sponsorowany mógł zostać opublikowany stronie EURACTIV.pl musi zawierać kontekst europejski. Powinien przedstawiać stanowisko w sprawie polityki UE, często sugerując konkretne rekomendacje dotyczące rozwiązania problemu albo zawierać analizę obowiązującej lub proponowanej legislacji w danej kwestii. Teksty o charakterze lobbystycznym, które promują samą organizację, nie będą akceptowane.
  • Zawsze wymagane jest uzyskanie zgody redaktora przed publikacją.

Struktura i publikacja

  • Artykuł powinien być napisany poprawnie pod względem gramatycznym i zawierać około 7 000 znaków. Teksty z błędami językowymi lub przekraczające 10 000 słów nie będą przyjmowane.
  • EURACTIV rzadko ingeruje w treść artykułów, jednak zastrzegamy sobie prawo ich edycji.
  • Artykuły powinny być oryginalne i publikowane w całości za wyraźną zgodą autora. W przypadku przedruku z innych źródeł, EURACTIV zamieszcza link do oryginalnej strony (np. Project Syndicate, think tanki, organizacje pozarządowe będące partnerami EURACTIV itp.).
  • Tytuł i pierwszy akapit artykułu odzwierciedlają decyzję EURACTIV o podkreśleniu znaczenia przesłanego tekstu. Tytuł pozostaje bez zmian, jeśli spełnia kryteria Redakcji, czyli jest krótki, zrozumiały i chwytliwy. Pierwszy akapit, będący streszczeniem tekstu (do 30 słów), powinien nawiązywać do bieżących debat politycznych w UE.
  • Wraz z artykułem należy dostarczyć zdjęcie (wymiary: 1920 x 1080 px) wraz z jego opisem oraz przekazaniem praw autorskich. Zdjęcie powinno być tematycznie związane z treścią artykułu, a nie z jego autorem.
  • Artykuł ze zdjęciem i logiem sponsora zostanie opublikowany na stronie EURACTIV.pl z oznaczeniem „Promoted Content”. Wyróżniony artykuł znajdzie się na:
    • Stronie głównej EURACTIV.pl
    • W sekcji „Opinie”
    • W dedykowanym Hubie
    • W Newsletterze
    • Mediach społecznościowych EURACTIV.pl

Dlaczego warto reklamować się na EURACTIV.pl?

  • Docieramy do świadomej, wpływowej publiczności oraz szerokiego grona opiniotwórców w tym przedstawicieli świata biznesu, polityki, administracji publicznej oraz uznanych think tanków, NGOs i akademii. Ponadto doceniają nas przedstawiciele innych mediów oraz dziennikarze.
  • Miesięcznie naszą stronę odwiedza ponad 200 tys. czytelników.
  • Dzięki rozsyłce codziennego newslettera trafiamy do ponad 8000 subskrybentów, którzy są bezpośrednio zainteresowani polityką europejską.
  • Nasze pojedyncze artykuły osiągają ponad 10 tys. zasięgu na kanałach społecznościowych.
  • Nasza publiczność jest uznawana za jedną z najbardziej wpływowych wśród europejskich mediów.

 

Przykłady