Definicja i kryteria włączenia
- Artykuł sponsorowany to zewnętrzny wkład, który analizuje konkretne zagadnienie polityki europejskiej z perspektywy interesu publicznego.
- Takie teksty często pochodzą z think tanków lub od badaczy, ale także od czołowych opiniotwórców, przedstawicieli instytucji UE, ministrów krajowych lub parlamentarzystów. Mogą również być tworzone przez przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego, w tym organizacje pozarządowe (NGO) oraz grupy interesu prywatnego. Autorzy powinni jednoznacznie i przejrzyście wskazać, jakie interesy i organizacje reprezentują.
- Aby artykuł sponsorowany mógł zostać opublikowany stronie EURACTIV.pl musi zawierać kontekst europejski. Powinien przedstawiać stanowisko w sprawie polityki UE, często sugerując konkretne rekomendacje dotyczące rozwiązania problemu albo zawierać analizę obowiązującej lub proponowanej legislacji w danej kwestii. Teksty o charakterze lobbystycznym, które promują samą organizację, nie będą akceptowane.
- Zawsze wymagane jest uzyskanie zgody redaktora przed publikacją.
Struktura i publikacja
- Artykuł powinien być napisany poprawnie pod względem gramatycznym i zawierać około 7 000 znaków. Teksty z błędami językowymi lub przekraczające 10 000 słów nie będą przyjmowane.
- EURACTIV rzadko ingeruje w treść artykułów, jednak zastrzegamy sobie prawo ich edycji.
- Artykuły powinny być oryginalne i publikowane w całości za wyraźną zgodą autora. W przypadku przedruku z innych źródeł, EURACTIV zamieszcza link do oryginalnej strony (np. Project Syndicate, think tanki, organizacje pozarządowe będące partnerami EURACTIV itp.).
- Tytuł i pierwszy akapit artykułu odzwierciedlają decyzję EURACTIV o podkreśleniu znaczenia przesłanego tekstu. Tytuł pozostaje bez zmian, jeśli spełnia kryteria Redakcji, czyli jest krótki, zrozumiały i chwytliwy. Pierwszy akapit, będący streszczeniem tekstu (do 30 słów), powinien nawiązywać do bieżących debat politycznych w UE.
- Wraz z artykułem należy dostarczyć zdjęcie (wymiary: 1920 x 1080 px) wraz z jego opisem oraz przekazaniem praw autorskich. Zdjęcie powinno być tematycznie związane z treścią artykułu, a nie z jego autorem.
- Artykuł ze zdjęciem i logiem sponsora zostanie opublikowany na stronie EURACTIV.pl z oznaczeniem „Promoted Content”. Wyróżniony artykuł znajdzie się na:
- Stronie głównej EURACTIV.pl
- W sekcji „Opinie”
- W dedykowanym Hubie
- W Newsletterze
- Mediach społecznościowych EURACTIV.pl
Dlaczego warto reklamować się na EURACTIV.pl?
- Docieramy do świadomej, wpływowej publiczności oraz szerokiego grona opiniotwórców w tym przedstawicieli świata biznesu, polityki, administracji publicznej oraz uznanych think tanków, NGOs i akademii. Ponadto doceniają nas przedstawiciele innych mediów oraz dziennikarze.
- Miesięcznie naszą stronę odwiedza ponad 200 tys. czytelników.
- Dzięki rozsyłce codziennego newslettera trafiamy do ponad 8000 subskrybentów, którzy są bezpośrednio zainteresowani polityką europejską.
- Nasze pojedyncze artykuły osiągają ponad 10 tys. zasięgu na kanałach społecznościowych.
- Nasza publiczność jest uznawana za jedną z najbardziej wpływowych wśród europejskich mediów.
Przykłady
- Artykuły można przesłać w języku polskim lub angielskim.
- Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z sekcją „Promoted Content” na stronie EURACTIV.pl, gdzie znajdują się przykłady opublikowanych tekstów. Oto kilka z nich:
- PPWR oddali nas od celów gospodarki o obiegu zamkniętym? Cel nie uświęca środków, wywiad z Michałem Michalskim, prezesem firmy Miklan-Ryza
- Unijna reforma handlu uprawnieniami do emisji. Koszty zmian poniosą najbiedniejsi?, artykuł sponsorowany przez PGE (Polską Grupę Energetyczną)
- Trzy zasoby – jedna przyszłość. Człowiek w świecie 3W, artykuł sponsorowany przez Bank Gospodarstwa Krajowego