EurActiv.pl

EU news and policy debates across languages

Luty 21, 2017

UW: Inicjatywy dla otoczenia – zapraszamy studentów do współpracy

Informacje prasowe

UW: Inicjatywy dla otoczenia – zapraszamy studentów do współpracy

study abroadlife via flickr.com

Miło nam poinformować, że EurActiv.pl został partnerem programu „UW: inicjatywy dla otoczenia”

Program jest zaplanowany na lata 2016-2018 i powstał na Uniwersytecie Warszawskim w ramach programu Santander Universidades, który jest realizowany w Polsce przez Bank Zachodni WBK.

Celem programu jest umożliwienie studentom i doktorantom uczenia się poprzez zdobywanie praktycznych doświadczeń w pracy projektowej pod kierunkiem tutorów, będących pracownikami naukowymi i specjalistami w swojej branży.

Wspólnie realizują projekty, które są odpowiedzią na realne potrzeby organizacji pozarządowych, instytucji publicznych oraz małych i średnich firm, będących Partnerami w programie.

Dzięki tej formule, Uniwersytet może wyjść naprzeciw oczekiwaniom trzech grup interesariuszy znajdujących się w jego bezpośrednim otoczeniu.

Studiujesz na UW? Piszesz doktorat?

Podejmij wyzwanie – przejmij inicjatywę i dołącz do zespołów projektowych!

Zapraszamy na spotkanie informacyjne:

11.01.’17, godz. 15:00, Uniwersyteckie Centrum Wolontariatu, budynek BUWu, parter.

Zobacz ogłoszenie o rekrutacji

Projekt realizowany w ramach współpracy: Jak sprzedawać Europę?

Termin: wtorki, 15:00-18:15

Miejsce: sala Uniwersyteckiego Centrum Wolontariatu (parter BUW)

Studenci będą uczestniczyć w opracowaniu strategii komunikacyjnej i marketingowej oraz metod zwiększenia rozpoznawalności naszego portalu – pierwszej polskiej redakcji dedykowanej wyłącznie sprawom europejskim. Ponadto uczestnicy projektu będą realizować opracowaną strategię komunikacyjną i marketingową przy użyciu najnowszych narzędzi marketingowych, internetu oraz poprzez działania bezpośrednie np. organizację quizów tematycznych czy warsztatów deliberatywnych zachęcających do poszukiwania informacji na stronach naszego portalu.

To projekt dla osób chcących się rozwijać i poszukujących inspiracji do tego, jak budować swoją przyszłość. Dzięki niemu zweryfikujesz swoją wiedzę akademicką z praktyką oraz poszerzysz kompetencje miękkie, takie jak: współpraca z zespołem, analiza informacji i odpowiedzialność.

Chcesz dołączyć do projektu? Zapoznaj się z zasadami rekrutacji.

Tutorka: dr hab. Marta Witkowska, Instytut Europeistyki UW

Politolog, Kierownik Zakładu Prawa i Instytucji Europejskich, ekspert Komisji Europejskiej w zespole TEAM EUROPE, autorka książek i innych publikacji poświęconych problematyce funkcjonowania Unii Europejskiej i społeczeństwa obywatelskiego, zaangażowana i chętna do współpracy z innymi, gotowa do rozwijania swoich kompetencji, otwarta na nowe idee. Więcej informacji o tutorce na stronie Instytutu Europeistyki.

Partner projektu: EurActiv.pl – Europejskie Media Sp. z o.o.

Dołączając do tego projektu nauczysz się:

  • rozpoznania rynku, określania konkurencji, porównywania produktu;
  • tworzenia tzw. brand essence;
  • definiowania grup docelowych;
  • opracowania strategii promocji i zwiększania rozpoznawalności produktu;
  • opracowania narzędzi internetowych do promocji: infografiki, quizy, banery, newsletter;
  • tworzenia bazy danych na potrzeby newslettera;
  • organizacji warsztatów i spotkań tematycznych;
  • promocji Portalu ze wskazaniem potencjalnych sponsorów.Ponadto:
  • możesz zaliczyć OGUN (60 godz., 3 pkty ECTS) lub praktyki (90 godz.);
  • otrzymasz rekomendacje i zaświadczenia;
  • zdobędziesz umiejętności przydatne w życiu zawodowym i społecznym;
  • nawiążesz nowe znajomości;
  • otrzymasz 16h certyfikowanego szkolenia z komunikacji, pracy zespołowej i zarządzania projektem.

    Od przyszłych uczestników oczekujemy:
  • umiejętności pracy w grupie;
  • znajomości języka angielskiego na poziomie B2 lub wyższym;
  • zdolności analitycznych;
  • dyspozycyjności przez cały okres projektu;
  • otwartości na innych i chęci do rozwijania swoich kompetencji;
  • zainteresowania tematami dotyczącymi Europy, państw, polityk wewnętrznych i zagranicznych, społeczeństwa i ekonomii, demokracji, instytucji UE, nowych technologii itp.

    Mile widziane:
  • doświadczenie z zakresu PR i marketingu;
  • doświadczenie we współpracy z firmami;
  • znajomość rynku portali informacyjnych w polskim internecie.

Poznaj opinię naszych byłych praktykantów o pracy w EurActiv.pl

Kinga Jaromin

Moja praktyka w Euractiv Polska polegała na koordynowaniu projektu „Team Europe goes Oxford”, czyli cyklu debat oksfordzkich dla studentów uczelni, które odbywały się w ośmiu polskich miastach. W czasie trwania projektu blisko współpracowałam z Przedstawicielstwem Komisji Europejskiej w Warszawie i we Wrocławiu, z siecią ekspertów Team Europe oraz z Centrami Dokumentacji Europejskiej.

Projekt był bardzo ambitny i pozwolił mi na rozwinięcie wielu ważnych umiejętności, a przy tym dał szansę na nawiązanie ciekawych kontaktów. Niezależność, którą mogłam się cieszyć w wykonywaniu swoich obowiązków pozwoliła mi kształtować charakter całego projektu, co dało mi sporo satysfakcji. Odpowiedzialne zadania, możliwość wprowadzania swoich pomysłów w życie, a przy tym świetna atmosfera w pracy to najważniejsze cechy praktyki w Euractiv, którą serdecznie polecam.

patrycja-grzybowska
Patrycja Grzybowska

„Może zabrzmi to banalnie, ale praktyki w Euractiv.pl pozwoliły mi rozwinąć skrzydła! Mogłam pogłębiać wiedzę w mojej ulubionej dziedzinie – energetyce, a jednocześnie sprawdzić się w innych tematach, jak np. rynek wewnętrzny, polityka społeczna, czy zagraniczna UE. Przygotowując teksty nauczyłam się także wykorzystywać dane z tabel i wykresów, które wcześniej jak każdego humanistę mnie przerażały. Dziś, pracując jako PR Manager w agencji Prime Time PR, wykorzystuję tę umiejętność przygotowując artykuły dla klientów z różnych branż.”
isia

 Iza Pierzchała

„Staż w EurActiv to jak na razie najciekawsze doświadczenie w moim życiu zawodowym. Już w pierwszym tygodniu pracy zostałam obdarzona zaufaniem zespołu i miałam szansę być uczestnikiem inspirujących konferencji. Redakcja EurActiv pozwala na szybki rozwój, a to dzięki różnorodności zadań – nauczyłam się jak pisać dobre artykuły informacyjne, jak stawiać trafne pytania w wywiadach, jak przygotować ofertę biznesową, jak zorganizować konferencję, czy poprowadzić własny projekt z Przedstawicielstwem Komisji Europejskiej w Polsce. Dowiedziałam się, jakie to cudowne uczucie napisać artykuł z komisji sejmowej szybciej niż wszystkie inne redakcje! Za szczególnie cenne uważam doświadczenie międzynarodowe, ponieważ EurActiv jest siecią europejskich redakcji, dzięki czemu często współpracuje z dziennikarzami z innych krajów przy realizacji projektów. Dzięki EurActiv odważyłam się rozmawiać z ludźmi i stawiać przed sobą coraz większe wyzwania!”