EURACTIV I GAZETA WYBORCZA – PARTNERSTWO MEDIALNE

Partnerstwo Medialne

Bruksela-Warszawa | Gazeta Wyborcza dołącza do ogólnoeuropejskiej sieci mediów EURACTIV stworzonej po to, by dostarczać Europejczykom dziennikarstwo najwyższej jakości.

 

Roman Imielski, redaktor Gazety Wyborczej: “Bardzo cieszymy się z partnerstwa z Euractiv. To już kolejny krok w budowaniu międzynarodowej współpracy medialnej w Europie. Dokonujemy go w kluczowym dla Unii Europejskiej momencie — tworzenia się nowej wizji przyszłości zjednoczonej Europy. Polskie społeczeństwo jest bardzo proeuropejskie, tym bardziej staramy się dostarczać naszym czytelnikom jak najwięcej informacji na temat polityki unijnej i spraw europejskich”.

Natalie Sarkic-Todd, dyrektor sieci EURACTIV: “Dostrzegamy rosnące zainteresowanie współpracą ze strony europejskich mediów mainstreamowych, które pragną przekazywać swoim czytelnikom wnikliwe teksty i analizy o Europie. Cieszy nas partnerstwo z Gazetą Wyborczą, które pomoże naszym redakcjom rozszerzyć zakres tematów o politykę na linii Unia Europejska – Polska. Nasza współpraca wzmocni widoczność newsów europejskich w Polsce, ale też pozwoli nam ukazać perspektywę polską w Brukseli i innych stolicach europejskich, dzięki naszej sieci partnerstw medialnych w całej Europie.

Karolina Zbytniewska, redaktor naczelna EURACTIV Polska: “Nasze partnerstwo z Gazetą Wyborczą jest elementem strategii docierania z wiadomościami europejskimi do jak najszerszej publiczności. Dostarczanie rzetelnych, wyważonych treści nabiera szczególnego znaczenia w rzeczywistości postprawdy i fake news jako narzędzi dezinformacji”.

 

Ogłaszając partnerstwo Christophe Leclercq, założyciel EURACTIV, powiedział: “Ogromnie się cieszę z przystąpienia największego polskiego dziennika społeczno-politycznego do ogólnoeuropejskiej sieci strategicznych partnerstw medialnych EURACTIV. Publikujemy wyniki projektu redakcyjnego #Media4EU, który powstał w oparciu o serię 30 wywiadów, które przeprowadziłem – między innymi z Romanem Imielskim. Projekt pokazał ogromny potencjał współpracy medialnej między redakcjami – i ponad granicami”.

Sieć EURACTIV

Żyjemy w globalnej wiosce. Czytelnikowi nie wystarczą już tylko informacje krajowe. Ponadnarodowa współpraca medialna pomaga dostarczać wiadomości o tym, co dzieje się w innych zakątkach ziemi na bieżąco – i z uwzględnieniem kontekstu lokalnego. Nasza strategia międzynarodowych partnerstw wpisuje się   również w szerszą politykę zapewniania dziennikarstwa europejskiego na najwyższym poziomie.

Obok Gazety Wyborczej, w innych krajach EURACTIV współpracuje m.in. z niemieckim Tagesspiegel i Wirtschaftswoche, francuską La Tribune, hiszpańską Agencia EFE, włoską Milano Finanza i Italia Oggi oraz z The Guardian w Wielkiej Brytanii.

Więcej o naszej współpracy europejskiej: www.euractiv.com/mediapartners.

 

KONTAKT:

°   Christophe Leclercq, Założyciel, EurActiv, Tel. +32(0)2.226.58.13, founder@euractiv.com

° Natalie Sarkic-Todd, Dyrektor Sieci EURACTIV, EURACTIV, Tel. +32(0)2.788.36.63 networkdirector@euractiv.com

°  Karolina Zbytniewska, Redaktor Naczelna, EURACTIV Polska, Tel. +48.22.658.19.81 zbytniewska@euractiv.pl

° Dominique Ostyn, Dyrektor Komunikacji, EurActiv, Tel. + 32(0)2.788.36.88, communication@euractiv.com

°   Roman Imielski, Redaktor, Gazeta Wyborcza, Tel. +48.507.095.356, roman.imielski@agora.pl

°  Mariusz Kania, Redaktor Działu Świat, Gazeta Wyborcza, Tel. +48.531.812.816, mariusz.kania@agora.pl

 

O EurActiv: EurActiv, europejska sieć medialna obecna w 12 stolicach UE, publikuje najświeższe informacje o Europie w bezpłatnym dostępie, a także zapewnia platformę do rzeczowej debaty o rzeczywistości i politykach UE dla ekspertów i interesariuszy w 12 językach. Z 2 milionami odsłon i ok. 800 000 unikalnych użytkowników miesięcznie, EURACTIV jest wiodącym informacyjnym medium internetowym koncentrującym się na politykach UE. Nasz Brand Footprint dociera do 1,7 miliona unikalnych użytkowników miesięcznie, a ponad 1 z 4 artykułów EURACTIV czytany jest dzięki współpracy medialnej na innych stronach niż nasze. Ostatnio EURACTIV przeszedł rebranding unowocześniając swój wizerunek / EURACTIV Metamorphosis: The story behind EURACTIV’s rebranding.

 

O Gazecie Wyborczej: Gazeta Wyborcza jest największym polskim dziennikiem społeczno-politycznym z głównym wydaniem ogólnopaństwowym i 20 edycjami regionalnymi. Nakład dzienny wynosi ok. 159 tys. egzemplarzy, a w tygodniu czyta nas ponad 2 mln osób. Edycja internetowa Gazety Wyborczej – Wyborcza.pl – jest jednym z najbardziej poczytnych tytułów prasowych w Polsce z 6,2 mln unikalnych użytkowników i ponad 64 mln odsłon miesięcznie oraz 100 tys. płatnych subskrybentów.