Kalendarz

Lip
24
pon
Nabór na staże w Biurze Informacyjnym Wielkopolski w Brukseli na wrzesień i październik 2017 r. @ Rue Montoyer 21
Lip 24 – Paź 31 całodniowy
Nabór na staże w Biurze Informacyjnym Wielkopolski w Brukseli na wrzesień i październik 2017 r. @ Rue Montoyer 21

Biuro Informacyjne Województwa Wielkopolskiego w Brukseli jest częścią Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu.

Jego głównym zadaniem jest informowanie podmiotów w Wielkopolsce o najważniejszych wydarzeniach w Unii Europejskiej, zmianach w prawodawstwie unijnym, programach i inicjatywach umożliwiających finansowanie projektów w regionie. Ponadto, Biuro reprezentuje interesy Wielkopolski w UE przekazując postulaty i stanowiska instytucjom unijnym oraz wspiera lokalne podmioty w pozyskiwaniu informacji na temat możliwości finansowania projektów z programów UE.

Okres jesienny w Brukseli to jeden z najciekawszych momentów w roku, podczas którego instytucje UE, przedstawicielstwa miast i regionów oraz innych partnerów organizują wiele wydarzeń. Ich tematyka jest bardzo zróżnicowana, dlatego stażysta ma szansę zapoznać się z działaniami instytucji unijnych oraz planowanymi inicjatywami w interesującym go obszarze. Biuro Informacyjne Województwa Wielkopolskiego jest aktywnie zaangażowane w organizację i współorganizację różnego typu inicjatyw i wydarzeń o charakterze międzynarodowym, a także w promocję województwa w Brukseli i prezentowanie postulatów regionalnych na forum UE. Jest to doskonała możliwość na zapoznanie się od strony praktycznej z funkcjonowaniem Unii Europejskiej, nawiązanie wielu międzynarodowych kontaktów oraz zdobycie bogatego doświadczenia.

Osoby chętne do odbycia stażu proszone są o przesłanie CV i listu motywacyjnego w języku polskim na adres izabela.gorczyca@wielkopolska.eu. Głównym wymogiem wobec kandydatów na staż jest bardzo dobra znajomość języka angielskiego umożliwiająca udział w wydarzeniach i spotkaniach oraz dokonywanie tłumaczeń pisemnych. Preferencje podczas rekrutacji mają mieszkańcy Wielkopolski oraz studenci i absolwenci wielkopolskich uczelni. Staże są bezpłatne, czas trwania to zazwyczaj jeden miesiąc, ale istnieje możliwość jego przedłużenia.

Więcej informacji TUTAJ

Sie
15
wt
Rekrutacja na staż w Parlamencie Europejskim
Sie 15@12:23 pm – Paź 15@1:23 pm

Staż w Parlamencie Europejskim to wyjątkowa okazja do zdobycia doświadczenia zawodowego. Rekrutacja trwa od 15 sierpnia do 15 października.

Każdego roku PE oferuje płatne i niepłatne staże dla absolwentów oraz staże szkoleniowe, umożliwiając w ten sposób młodym ludziom zdobycie wiedzy o jego działalności i znaczeniu.
Staże przeznaczone są dla studentów i absolwentów. Istnieje kilka opcji odbycia stażu, m.in. dla dziennikarzy, dla tłumaczy pisemnych, dla osób niepełnosprawnych.
Stypendia im. Roberta Schumana są skierowane do wszystkich absolwentów. Rekrutacja odbywa się dwa razy do roku, staże rozpoczynają się w marcu i w październiku i trwają 5 miesięcy. Staże są płatne. Do 15 pażdziernika trwa rekrutacja na staże rozpoczynające się w marcu 2018 roku.

Jak się zgłosić?

Wszystkie informacje o szczegółach rekrutacji znajdują się po prawej stronie.  Wypełnij formularz online. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 15 października o północy.

Regulamin jest dostępny TUTAJ

Wrz
11
pon
Rekrutacja na staże w Sekretariacie Generalnym Rady
Wrz 11@9:00 am – Paź 16@10:00 am
Rekrutacja na staże w Sekretariacie Generalnym Rady

Sekretariat Generalny Rady to ogół pracowników obsługujących Radę Europejską i Radę UE. Wspiera Radę od strony logistycznej, pomaga zapewnić spójność jej prac oraz ułatwia realizację jej 18-miesięcznego programu.

 Rodzaje staży:

1. Staże płatne

Co roku Sekretariat Generalny Rady oferuje ok. 100 płatnych staży obywatelom UE, którzy ukończyli (lub przed terminem składania wniosków ukończą) co najmniej pierwszą część studiów wyższych poświadczaną odpowiednim dyplomem lub równoważnym certyfikatem.

Staż trwa 5 miesięcy i można go odbyć w jednym z dwóch okresów:

  • od 1 lutego do 30 czerwca (okres pierwszy)
  • od 1 września do 31 stycznia (okres drugi).

2. Obowiązkowe staże bezpłatne

Co roku Sekretariat oferuje ok. 20 staży bezpłatnych. Są one przeznaczone dla studentów trzeciego, czwartego lub piątego roku, którzy w ramach studiów muszą odbyć obowiązkową praktykę.

Staż trwa od 1 do 5 miesięcy i można go odbyć w jednym z dwóch okresów:

  • od 1 lutego do 30 czerwca
  • od 1 września do 31 stycznia.

3. Staże dla studentów krajowych szkół administracji

Kandydat musi być studentem krajowej szkoły administracji:

  • w państwie członkowskim
  • lub w kraju kandydującym, który podpisał traktat akcesyjny.

Staż trwa od 2 do 5 miesięcy i można go odbyć w jednym z dwóch okresów:

  • od 1 lutego do 30 czerwca
  • od 1 września do 31 stycznia.

O dacie rozpoczęcia stażu decydują wspólnie Sekretariat Generalny i dana krajowa szkoła administracji.

Kto może ubiegać się o staż?

Obywatelstwo

Staż mogą podjąć:

  • obywatele UE
  • obywatele krajów kandydujących, które zakończyły negocjacje akcesyjne z UE.

Staże płatne są otwarte tylko dla osób, które niedawno ukończyły studia w szkole wyższej lub w równoważnej placówce szkolnictwa wyższego i posiadają dyplom lub równoważny certyfikat.

Języki

Wymagana jest dobra znajomość języka francuskiego lub angielskiego i umiejętność porozumiewania się w jednym z nich, gdyż oba są szeroko stosowane do wewnętrznej komunikacji w Sekretariacie Generalnym Rady.

Profil zawodowy

Większość wniosków o staż napływa obecnie od kandydatów specjalizujących się w dziedzinie prawa, nauk politycznych, stosunków międzynarodowych, europeistyki i ekonomii.

Sekretariat poszukuje również stażystów specjalizujących się w innych dziedzinach, np.:

tłumaczeniu, zarządzaniu zasobami ludzkimi, komunikacji, edukacji, informatyce, projektowaniu graficznym, multimediach, technologiach rolnych, inżynierii biochemicznej, ochronie zdrowia i bezpieczeństwie żywności, zarządzaniu energią, środowisku, inżynierii lotniczej i kosmicznej.

Kto nie może ubiegać się o staż?

Nie będą przyjmowane wnioski osób, które przez ponad 6 tygodni korzystały już z praktyk (płatnych lub bezpłatnych) lub zatrudnienia w którejś z instytucji, którymś z organów lub którejś z jednostek organizacyjnych UE.

Paź
5
czw
Międzynarodowa konferencja Alternative Finance Forum @ Wybrzeże Kościuszkowskie 20
Paź 5 całodniowy

5 października w warszawskim Centrum Nauki Kopernik odbędzie się wyjątkowa, międzynarodowa konferencja poświęcona zagadnieniom związanym z alternatywnymi formami finansowania. Alternative Finance Forum zgromadzi przedstawicieli instytucji finansowych, urzędników wysokiego szczebla, organów regulacyjnych oraz badaczy, a także ekspertów w dziedzinie alternatywnych form finansowania. Wydarzenie skierowane jest także do organizacji pozarządowych.

 

W czasie szeregu paneli i wystąpień polscy i zagraniczni eksperci będą poruszać tematy związane z innowacyjnymi technologiami finansowymi i alternatywami w dziedzinie finansów społecznych. Dyskusje dotyczyć będą także platform pożyczkowych online dla małego biznesu, crowdfundingu, platform pożyczkowych P2P, pieniędzy wspólnotowych, obligacji społecznych, banków społecznych, finansowania kobiet, rządowych platform wsparcia oraz reform politycznych dotyczących alternatywnych form finansowania

Udział w konferencji jest bezpłatny, a zainteresowani udziałem mogą zgłosić się wypełniając formularz dostępny na stronie wydarzenia: http://alternativefinanceforum.com/pl/.

Organizatorem konferencji jest Fundacja Microfinance Centre, globalna sieć zrzeszająca 106 instytucje mikrofinansowe z Europy i Azji Środkowej. Konferencja wspierana jest także przez Instytut Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EIB Institute), European Microfinance Network i Unię Europejską. Wsparcie komunikacyjne Forum zapewnia firma Attention Marketing specjalizująca się w doradztwie komunikacyjnym.

Technologia w służbie społeczeństwu

Od czasu globalnego kryzysu finansowego, alternatywne formy finansowania, obejmujące instrumenty finansowe i kanały dystrybucji wychodzące poza tradycyjny system finansowy, rozwijają się dynamicznie w Stanach Zjednoczonych, Europie i Azji – podkreśla Grzegorz Galusek, Prezes Fundacji Microfinance Centre, która organizuje konferencję – Od crowfundingu udziałowego po pożyczki społecznościowe dla klientów biznesowych i indywidualnych po crowfunding oparty na nagrodach, alternatywne formy finansowania dostarczają kredytów małym przedsiębiorstwom, zapewniają start-upom kapitał zalążkowy i kapitał podwyższonego ryzyka. Jednocześnie oferują konsumentom przejrzyste sposoby inwestowania lub pożyczania, promują kreatywność, wspierają innowacje, tworzą miejsca pracy i finansują wartościowe cele społeczne – mówi Galusek.

Jak podkreśla ekspert rozwój przełomowych technologii i mikrofinansowania pomaga wielu alternatywnym instytucjom finansowym w rzuceniu wyzwania obecnemu sektorowi finansowemu. Pojawiają się jednak pytania, do jakiego stopnia pożądany jest dalszy rozwój sektora i jakie są zagrożenia związane z taką dynamiką wzrostu.

– Kwestia niedostatecznych lub nadmiernych mechanizmów regulacji stanowi główny element debat prawnych. W tym kontekście kraje UE przyjęły różne systemy regulacyjne, które umożliwiają, ograniczają lub są neutralne w odniesieniu do alternatywnych instytucji finansowych – mówi Grzegorz Galusek z Microfinance Centre.

Paź
27
pt
Międzynarodowa konferencja: Rola Kościoła katolickiego w procesie integracji europejskiej
Paź 27@9:30 am – Paź 28@12:30 pm
Międzynarodowa konferencja: Rola Kościoła katolickiego w procesie integracji europejskiej

Międzynarodowa konferencja na temat roli Kościoła katolickiego w procesie integracji europejskiej.

 

Ideą konferencji jest debata na temat  najbardziej aktualnych problemów współczesnej Europy oraz relacji między chrześcijaństwem, a sferą publiczną i polityczną, a także dyskusja o relacjach między Unią Europejską a Kościołem katolickim.

Organizatorami są: Fundacja Konrada Adenauera, Uniwersytet Papieski im. Jana Pawła II, Fundacja im. Roberta Schumana w Luksemburgu, Grupa EPL, EPP- European People’s Party, Wydawnictwo Wokół Nas.

27.10.2017 r. (piątek)

09:30 Rejestracja uczestników

10:30 Otwarcie i powitanie

bp prof. Tadeusz Pieronek, Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego abp dr Salvatore Pennacchio, Nuncjusz Apostolski w Polsce abp prof. Marek Jędraszewski, Arcybiskup Metropolita Krakowa Horst Langes, Honorowy Przewodniczący Fundacji Schumana w Luksemburgu

11:00 I Sesja panelowa

PRZYWÓDZTWO – Czy Europie potrzebne jest silne przywództwo?

WPROWADZENIE Antonio Tajani, Przewodniczący Parlamentu Europejskiego DYSKUSJA ks. prałat Antoine Camillieri, Podsekretarz ds. relacji Stolicy Apostolskiej z państwami dr Rafał Trzaskowski, Wiceprzewodniczący Europejskiej Partii Ludowej (tbc.) prof. Vaira Vike-Freiberga, była Prezydent Łotwy, Prezes Klubu Madryckiego (tbc.) Moderacja dr Leszek Gęsiak SI, były Dyrektor Sekcji Polskiej Radia Watykańskiego

14:00 II Sesja panelowa

TOŻSAMOŚĆ – Czy Europa obroni tożsamości opartą na chrześcijaństwie?

WPROWADZENIE dr Hans-Gert Poettering, Prezydent Fundacji Konrada Adenauera, były Przewodniczący PE DYSKUSJA prof. Vaja Vardidze, Rektor Uniwersytetu Pedagogicznego Sulkhan-Saba Orbeliani w Tbilisi Władysław Kosiniak-Kamysz, Przewodniczący Polskiego Stronnictwa Ludowego (tbc.) ks. prof. Tomáš Halik, Prezes Czeskiej Akademii Chrześcijańskiej (tbc.) Moderacja Marek Zając, dziennikarz, Sekretarz Międzynarodowej Rady Oświęcimskiej

16:30 III Sesja panelowa

PRZYSZŁOŚĆ – Drogi wyjścia z kryzysu

WPROWADZENIE dr. Janusz Lewandowski, Przewodniczący Polskiej Delegacji we frakcji EPL w PE DYSKUSJA Arsenij Jacenjuk, Przewodniczący Frontu Ludowego, były Premier Ukrainy (tbc.) prof. Thomas Sternberg, Prezydent Komitetu Centralnego Katolików Niemieckich Chantal Mouffe, pisarka filozoficzna, filozof polityki (tbc.) Moderacja dr Katarzyna Pisarska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

19:30 Msza święta Msza święta w Kościele Mariackim w Krakowie; przewodniczy: abp Marek Jędraszewski

28.10.2017 r. (sobota)

09:30 Rejestracja uczestników

10:00 IV Sesja panelowa

JEDNOŚĆ – Konsekwencje Brexitu

WPROWADZENIE David McAllister, Przewodniczący Komisji Spraw Zagranicznych w PE DYSKUSJA prof. Maciej Szpunar, Rzecznik Generalny Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu Agata Gostyńska-Jakubowska, Analityk Centre for European Reform Anne Applebaum, publicystka, Council on Foreign Relations (tbc.)

Panel ten moderować będzie Karolina Zbytniewska, Redaktor Naczelna EURACTIV.pl

12:30 Zakończenie i podsumowanie konferencji Ks. prof. Wojciech Zyzak, Rektor Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie

Rejestracja na to wydarzenie dostępna jest TUTAJ

Lis
20
pon
Europejski Kongres Mobilności Pracy w ICE Kraków
Lis 20 – Lis 21 całodniowy
Europejski Kongres Mobilności Pracy w ICE Kraków

Tematem przewodnim V edycji Kongresu będzie hasło: „Delegowanie pracowników: szansa dla słabszych czy zagrożenie dla silniejszych?”.

Wydarzenie – skierowane w pierwszej kolejności do przedsiębiorstw – skupi się na mentoringu, a także wsparciu merytorycznym zarówno pracodawców jak i pracowników, zwłaszcza drugiego dnia Kongresu. Firmy gubią się w gąszczu przepisów, które zamiast pomagać, przysparzają dodatkowych problemów. Dlatego Europejski Kongres Mobilności Pracy będzie miejscem, w którym przedstawiciele biznesu uzyskają praktyczne informacje na temat aktualnej sytuacji oraz stosowania obecnie obowiązujących przepisów.

Rejestracja TUTAJ

EURACTIV.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.